You are currently viewing Tihanyi-félsziget túra SUP-pal

Tihanyi-félsziget túra SUP-pal

A Balaton egyik legszebb része a Tihanyi-félsziget. SUP-pal könnyen bejárható és a vízről nézve mutatja a legszebb arcát. Nagyon sok helyen vízre tudunk szállni, mint ahogy azt már számtalanszor tettük a gödrösi szabad strandon és a hajóállomáson is, majd eveztünk a füredi öbölben. A másik, nyugati oldalán, a sajkodi öbölből is indulhatunk, de itt számoljunk azzal, hogy a strand belépődíjas és az autóval érkezőknek parkolásért is kell külön fizetni. A SUP Center Balaton pont a félsziget csücskében található, nekünk evidens, hogy innen kelünk a leggyakrabban útra, a szél erősségétől és irányától – meg persze kedvünktől – függően.

SUP túra Tihany

Félsziget túra SUP Centertől Füred irányába:
Ha dél, vagy nyugat felől fúj szél, akkor Füred felé megyünk, mivel az a partszakasz takarásba kerül és arrafelé kevésbé kell a hullámokkal küzdenünk. A Club Tihany előtt elhaladva a komp utcáján kell átkelni, ami némi riadalmat kelthet a kezdő túrázóknak, de aggodalomra nincs ok: ha kellő távolságot tartunk a kompoktól az átkeléskor és nem pottyanunk közben a vízbe, akkor könnyen megúszhatjuk szárazon. A komp hullámverésén növeljük a tempót és tartsuk be a főszabályt, hogy nem nézünk lefelé, csakis menetirányba, így nem sodródhatunk bajba. Ha csak rövid túrát tervezünk, akkor a THE (Tihanyi Hajós Egylet) yacht clubbot célozzuk meg, ez körülbelül 2 kilométeres táv. A komp után nádas mentén haladunk, a Balaton legmélyebb részénél (12,5 méter), a Tihanyi-kútnál és láthatjuk a Cserhegyet, valamint a Kopaszhegyet. Érdemes kiszállni a kikötőben, közvetlenül a víz mellett, a móló végén található a hangulatos THE Bar. Az ételek kiválóak, de vigyázzunk, érdemes erőt tartogatni a visszaútra is! Előfordult már velünk, hogy elfelejtettünk pénzt vinni magunkkal, a pincérek azonban nagyon nagyvonalúak és utólag is kiegyenlíthettük a számlát.

THE Yachtclub Tihany

Ha nagyobb kirándulásra megyünk, akkor a Hajóállomásig meg sem állunk, ami nagyjából 5 kilométerre fekszik a SUP Centertől.A vízről jól láthatjuk, az amúgy jól eldugott, Schloss Hotelt, a hajdani Sissi-rezidenciát és persze a Tihanyi-apátságot is megcsodálhatjuk alulról. THE túra összesen 4 km (oda-vissza) időtartama a pihenő időt leszámítva kb. 1,5 óra. Hajóállomás túra összesen 10 km (oda-vissza) időtartama pihenés nélkül kb. 3-4 óra.

Félsziget túra SUP Centertől Sajkod irányába:
Ha Sajkod felé indulunk, akkor utunk a Nemzeti Park egyik legszebb részén, a csendes és érintetlen, nádas övezte part mentén halad. Számtalanszor eveztünk már errefelé, de sosem tudjuk megunni, a környék minden alkalommal más-más arcát mutatja. Izgalmas tavasszal, romantikus az őszi napokon nyáron pedig a csend szigete a zajos nyári stranolókat hátrahagyva. Gyakran látunk mindenféle vízi madarat, teknősöket, de megszomjazott szarvassal is összefutottunk már. Ha a víz leülepszik, lelátni a mélybe is: nagy halak úszkálnak a mindenféle víz alatti korhadt faágak alatt. SUP-pal ellavírozhatunk a nádas között is, mintha csak egy labirintusban járnánk.

Tihany nádas

Körülbelül 1 kilométert követően jutunk el a Halásztanyához, a nagy stégen szinte mindig találkozhatunk horgászokkal. Mindenféle fennakadás és konfliktus elkerülése végett jobban tesszük, ha nagy ívben kikerüljük őket, a cölöpök és bóják jól észrevehetők. Ha a vízállás nem túl magas, megkockáztathatjuk – a deszkára térdelve/hasalva – a stég alatti átkelést is.

Tihanyi halásztanya

További 1 kilométert követően érünk el egy kis kikötőt, egy újabb kedvelt horgászhelyet, ahol akár ki is köthetünk. Egy rövid sétával érdemes meglátogatni a teakedvelők menedékházát a ’Teázó az erdő mélyén’-t, ami amúgy a szárazföldön Sajkod felől is megközelíthető. A hosszabb túraváltozat további 2 kilométer pluszt jelent, amivel a sajkodi öbölbe jutunk. Itt a strandon megpihenhetünk és ehetünk-ihatunk is kedvünkre a helyi büfékben.

Tihanyi-félsziget SUP túra 1

A rövid, összesen 4 km-es (oda-vissza) túra időtartama pihenő nélkül kb. 1,5 óra. Sajkodi túra, összesen 8 km (oda-vissza) időtartama pihenő nélkül kb. 2,5 óra. A túrák időtartama függ az evezés intenzitásától, amit pedig egyéb időjárási tényezők nagyban befolyásolhatnak. Ha kedved van csatlakozni a következő túránk egyikéhez, várjuk a jelentkezésed! info@standuppaddle.hu

Látogasd meg Facebook oldalunkat is!

[:de][wpdevart_like_box profile_id=”https://www.facebook.com/SUP.Center” stream=”0″ border_color=”#1e73be” show_border=”yes” theme_color=”dark” connections=”6″ width=”300″ height=”550″ header=”0″ locale=”en_US”][:en][wpdevart_like_box profile_id=”https://www.facebook.com/SUP.Center” stream=”0″ border_color=”#1e73be” show_border=”yes” theme_color=”dark” connections=”6″ width=”300″ height=”550″ header=”0″ locale=”en_US”]

This Post Has 2 Comments

1. Csöndes Gabriella

Sziasztok!

Augusztus 20.-ai hétvégen terveztek túrát?
    Érdeklődni szeretnek a részvételi árak felől is.

Üdv.:

Gabi

1. Hetti Kiraly

Kedves Gabi!

Meghirdetjük Facebook oldalunkon, illetve emailen is küldöm a részleteket, ha indítunk túrát!